Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dlaczego PKP Intercity testują Pendolino w Czechach?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
21-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
21-11-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dlaczego PKP Intercity testują Pendolino w Czechach?
fot. PKP Intercity
Zaplanowane na początek przyszłego roku testy polskiego Pendolino w Czechach mają zakończyć proces homologacji. W przyszłości pozwoli to PKP Intercity na dywersyfikację oferty w przypadku ograniczeń na krajowej sieci.

Pod koniec października informowaliśmy, że polskie Pendolino pojedzie w Czechach. Nie będzie to miało wpływu na rozkład jazdy w Polsce, który i tak został ograniczony przez prace modernizacyjne PKP PLK.

– W nowym rozkładzie jazdy cztery pociągi Pendolino nie zostały wytrasowane przez zarządcę infrastruktury. To skutek decyzji odpowiadającego za konstrukcję rozkładu jazdy zarządcy infrastruktury i niestety będziemy jeździć rzadziej niż byśmy chcieli – mówi Wawrzyniak. Wyjaśnia przy tym, że to nie oznacza, że cztery składy będą odstawione. – W konsekwencji cała flota będzie robiła mniejsze przebiegi niż założyliśmy – dodaje.

Pendolino będzie też wykorzystywane w Czechach na trasie z Bohumina do Franciszkowych Łaźni we współpracy z Kolejami Czeskimi. Przejazdy te mają przygotować przewoźnika do działania na czeskiej sieci kolejowej i sfinalizować wymogi tamtejszego odpowiednika Urzędu Transportu Kolejowego co do testów operacyjnych.

– Na pokładzie Pendolino kursującego w Czechach będzie można skorzystać z oferty WARS. Mamy nadzieję, że przypadnie ona do gustu podróżnym – mówi Wawrzyniak.

– Po zakończeniu testów, zamkniemy temat homologacyjny i będziemy mogli w pełni używać tych pociągów w Czechach. Obecnie nie planujemy tego robić regularnie. Warto jest jednak mieć możliwość dywersyfikacji wykorzystania floty – zaznacza nasz rozmówca.

Podkreśla przy tym, że PKP Intercity muszą mieć możliwość wykorzystywania taboru w różnych miejscach. – Tabor musi jeździć, żeby zarabiać. Jeśli chodzi o Pendolino, chcielibyśmy nim operować wyłącznie w Polsce i najchętniej na takich trasach, gdzie będzie mogło pojechać 250 km/h – dodaje Wawrzyniak.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tylko SKPL chce wynająć wagony PKP Intercity

Tabor i technika

Tylko SKPL chce wynająć wagony PKP Intercity

Roman Czubiński 21 listopada 2025

PKP Intercity zawieszają przesyłki konduktorskie

Pasażer

PKP Intercity zawieszają przesyłki konduktorskie

Jakub Rösler 20 listopada 2025

Piętrusem PKP Intercity głównie po Polsce. Co z trasami do Czech?

Tabor i technika

Cargounit i PKP Intercity z umową na 18 lokomotyw

Tabor i technika

Cargounit i PKP Intercity z umową na 18 lokomotyw

Roman Czubiński 12 listopada 2025

PKP Intercity i Alstom popisali umowę na piętrusy (wizualizacje)

Tabor i technika

Zobacz również:

Tylko SKPL chce wynająć wagony PKP Intercity

Tabor i technika

Tylko SKPL chce wynająć wagony PKP Intercity

Roman Czubiński 21 listopada 2025

PKP Intercity zawieszają przesyłki konduktorskie

Pasażer

PKP Intercity zawieszają przesyłki konduktorskie

Jakub Rösler 20 listopada 2025

Piętrusem PKP Intercity głównie po Polsce. Co z trasami do Czech?

Tabor i technika

Cargounit i PKP Intercity z umową na 18 lokomotyw

Tabor i technika

Cargounit i PKP Intercity z umową na 18 lokomotyw

Roman Czubiński 12 listopada 2025

PKP Intercity i Alstom popisali umowę na piętrusy (wizualizacje)

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij